Westerveldse Bos, 23 mei 2017, deel 2   10 comments

Vandaag weer verder met de foto’s van mijn wandeling op 23 mei j.l.
Na de vlinders (vorig blog) zijn nu andere insecten aan de beurt.
Maar ik begin met een foto van de Koekoek die ik in de vlucht heb kunnen verschalken.
Een foto waar ik wel blij mee ben want je hoort ze vaak maar ziet ze zelden.

 

***

Overvliegende Koekoek

Nijlganzengezin

Hele grote zwammen ondanks de droogte

 

Moeraskartelblad met aanvliegend bezoek

Echte koekoeksbloem

 

 

Rode weekschildkever

Twee nachtvlindertjes waar ik de naam niet van weet

 

De eerste Rietorchissen stonden alweer in bloei

 

Een rode weekschildkever op een doolhof van gangen in de bast van een boom……..

……..ontstaan door het ‘knagen’ van larven.
Op onderstaande foto is goed te zien dat de larven steeds groter werden en daardoor de gangetjes steeds breder (Hannie bedankt voor de info)

Pareltjes tussen het mos

En weer een rode weekschildkever

Prachtige turquoise snuitkevers

 

 

*

WORDT VERVOLGD

***

 

 

10 responses to “Westerveldse Bos, 23 mei 2017, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het is weer genieten! Je inspireert me om toch ook weer eens wat fotootjes te maken in de tuin.

  2. Een mooie serie Ank, geweldig dat je de Koekoek ook hebt kunnen fotograferen.

  3. Ank en serie om jaloers op te worden Prachtig!!

  4. Mooie serie Ank! Je had toch maar mooi de koekoek gefliepst mazzelkont!

  5. De Koekoek én de Echte Koekoeksbloem in één blog, dat is uniek! Top, Ank. Prachtige macro’s waarvan de druppeltjes in het mos me het meest aanspreken, al zijn de gegraven gangetjes en de snuitkevertjes ook super. De nachtvlinders behoren tot de uilen en spanners, de eerste lijk me een bruine daguil (info: ahw.me) en de tweede is mogelijk een bandspanner (daar lijkt die veel op). Ik zit weer te genieten. Gr Jan W

  6. Schitterende foto’s weer Ank!

  7. Wat een voltreffer is die Koekoek, Ank! Ik hoor hem regelmatig maar zien….ho maar.
    Heel apart die gangetjes op de boom, zoiets heb ik ook nog nooit gezien.
    En verder alle kleine beestjes…parend of niet…het blijft mooi en is altijd weer een uitdaging om ze mooi scherp op de foto te krijgen.
    Fijne dag en tot morgen 🙂

  8. Wat heb je weer VEEL gezien in dat bos.
    Prachtig vastgelegd, zodat wij mee kunnen genieten !

  9. Schitterende foto’s Ank, heel mooie macro’s en detail foto’s, prachtig die details in die boomschors

  10. Hoi Ank,
    hele mooie foto’s weer zeg en ook zovele variatie erin. Die grote zwammen zijn echt enorm maar ook heel mooi.
    De pareltjes tussen het mos is echt heel mooi en sfeervol. De geknaagde gangetjes kun je zo heel mooi en duidelijk zien. Erg mooi weergegeven.
    Vlinders, insecten en bloemen en dan ook nog een overvliegende koekoek. Super om dat te zien 🙂

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

