Westerveldse Bos, 23 mei 2017, deel 3   10 comments

Vandaag de laatste serie foto’s van mijn bezoekje aan het Westerveldse Bos op 23 mei j.l.
Ik loop hopeloos achter met het plaatsen van foto’s, ik heb nog zoveel om te laten zien!
Een luxe-probleem ik weet het.
Kijk maar gauw mee met deze serie.
Waar ik de namen van weet of denk te weten heb ik het erboven gezet maar ik zie graag verbeteringen en/of aanvullingen.

***

 

Verschillende spinnen, de middelste twee zijn strekspinnen

 

 

 

Rode Weekschildkever

Bloedcicade

 

 

Bladhaantje

Twee rupsen van de Kleine Vos

maar ook dit is een rups van de Kleine Vos

Een bloedzuiger

Vuurjuffers

Andere juffertjes

 

 

 

Ei-afzettende Libel

Vroege Glazenmaker

 

Een serie van de Viervlek.
Soms wat meer van de omgeving er bij op dan kunnen jullie zien dat ze vaak onderin het gras hangen en dat het
best moeilijk is om ze vrij te fotograferen, zeker als het ook nog eens flink waait en het gras ervoor langs zwiept!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat een bijzonder ‘bouwwerk’ is het toch, wonderlijk!

 

***

 

 

10 responses to “Westerveldse Bos, 23 mei 2017, deel 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een bijzonder fraaie serie macro’s weer.
    Groet, Dick

  2. Prachtige serie, Ank, een ‘veldje’ om zuinig op te zijn……. Je spinnen gaan met de eer strijken.
    Gr Jan W

  3. Wat een schitterende serie, Ank!!

  4. Werkelijk een prachtige serie Ank, voor mij gaan de 2 vuurjuffers met de hoogste eer strijken.

  5. Prachtige foto’s zijn dit!

  6. Wat een gevarieerde prachtige lange serie weer van je bos.
    Wat heb jij veel moois vastgelegd.
    Top, foto 6 3n 8 springen er voor mij uit !

  7. Allemaal beestjes, maar oh zo mooi , heb je weer knap gedaan Ank !!
    groetjes, Truus

  8. schitterende insecten serie Ank, heel mooie scherpe foto’s heel mooi gefotografeerd

  9. Ik herken je probleem maar al te goed Ank.
    Ik heb ook nog zoveel foto’s om te laten zien en er komen er steeds meer bij.
    Ik hoef eigenlijk een paar jaar de natuur niet meer in hahahahahaha….. maar dat doe ik dus mooi wel.
    Prachtig al deze juffers en libellen. Deze heb ik dus zelf nog weinig kunnen fotograferen.
    Gelukkig kan ik bij jou volop genieten van deze prachtige diertjes,.

    Groetjes, Helma

  10. Superfoto’s Ank! Heel erg mooi alhoewel ik sommige diertjes liever niet zie haha. Spinnen en zo… Maar ze zijn geweldig!

Geef een reactie

