HELP!!!!   11 comments

Sinds een paar dagen heeft Photobucket waar ik mijn foto’s stal en vanwaar ik ze link naar mijn blogs, ineens de strategie veranderd en is het niet meer gratis om je foto’s op sites van derden, dus in blogs e.d. te plaatsen. Nu zou je nog kunnen begrijpen dat ze dat m.i.v. nu gaan doen maar nee, alle linkjes naar de foto’s, in mijn geval vele duizenden, zijn geblokkeerd totdat je gaat betalen. Dat wil ik niet en kan ik ook niet. Het betekent dat behalve van de laatste blogs (maar dat zal ook wel veranderen) er geen foto meer te zien is. Het huilen staat me echt nader dan het lachen. Al die jaren bloggen wordt zo volledig teniet gedaan! Al zou ik ze ergens anders gaan stallen het is vrijwel onmogelijk om al die blogs te herstellen.
WIE WEET EEN OPLOSSING???
In ieder geval voor mijn toekomstige blogs, waar stallen jullie je foto’s?

Posted juli 7, 2017 by Ank Pot in Diversen

11 responses to “HELP!!!!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oh….Ank vreselijk voor je
    Wat een ramp
    Hopelijk is er een oplossing voor je
    Ik gebruik nooit photobucket, dus aan mij heb je niets
    Toch wens ik je een fijne zomer toe
    Nu bij je Zaanse Schans kijken

  2. Ik load ze rechtstreeks op vanaf mijn pc naar WordPress. Zo flauw van Photobucket. Er zitten heel veel met dit probleem, een oplossing geven ze nog niet, ja, betalen. 😦

  3. Jakkes Ank, dat is balen.
    Ik stal niks. Mijn foto’s gaan rechtstreeks van de pc naar blogspot.com

  4. Dat is jammer Ank ! Ik stal mijn foto’s ook nergens behalve dan misschien op Google Foto’s. Voor mijn blog verklein ik mijn foto’s door middel van BDSizer zodat ze nog max. 250 kb groot zijn en post ze dan rechtstreeks op WordPress. Ik heb een personal account en dat kost mij +/- €3 per maand en ik heb mijn eigen domeinnaam, geen reclame en opslagcapaciteit van 6 GB. Dat zijn +/- 25000 foto’s.
    Misschien een oplossing voor de toekomst ?

  5. Het is voor velen echt een ramp Ank, ik kan je ook niet helpen. Zelf zet ik mijn foto’s rechtstreeks van de pc op WordPress.

  6. Ank BALEN!!
    Ik heb een eigen domeinnaam + webhosting bij Versio en daar staan mijn foto’s voor de blog ook kost een paar euro per maand maar je bent niet meer afhankelijk.

  7. Ik had dit van de week al elders gezien en begreep er al niets van. Ik begon ooit bij ImageShack.com en dat ging best wel goed.
    Weet niet meer waarom ik daar weg ging, heb geen account meer en de foto’s zijn bij opzeggen van weblog punt nl verwijderd.
    ‘k Heb ook nog wel foto’s bij Photobucket (hoop ik). Nu plaats ik mijn foto’s via Google Photoalbum (v/h Picasa).
    Zoals Frans is kan het ook natuurlijk, dan houd je alles in eigen hand. Ik wens je succes met je zoektocht, Ank.
    Gr Jan W

  8. Dat is goed balen! Dat is de pest met ‘gratis’: je kan er niets van zeggen. Ikzelf heb ook een Personal WordPress abonnement à €3 per maand en stal daar mijn foto’s (verkleind tot 1080p). Maar ook dat garandeert natuurlijk niet dat het eeuwig blijft bestaan. Als ze failliet gaan, ben je de pineut. Maar daar heb jij nu allemaal niets aan. 400euro per jaar is ook geen kattepies… Er zit denk ik niets anders op dan uithuilen en opnieuw beginnen. Sterkte daarmee.
    Groet, Dick

  9. Wat ontzettend vervelend, zonder aankondiging en dan opeens betalen, dat is echt balen.
    heb even op de site gekeken, alleen met het hele dure abonnement mag je nog linken als ik het goed begrijp 😦
    ik heb zelf een hosting provider en daar kan ik mijn blog foto’s opslaan voor mijn blog.
    Ik zag al een paar keer Google photos langs komen, niet voor je oude blogs meer misschien, zoveel werk,
    maar voor je nieuwe posts zeker een mogelijkheid om je foto’s te uploaden en te delen op je blog zonder kosten.

  10. Oh wat erg Ank. Ik heb jaren bloggen bij weblog ook zo maar in 2010 in het niets zien verdwijnen, nadat het overging van Weblog.nl naar WordPress. Na veel heen en weer geschrijf zouden mijn foto’s ook allemaal overgaan. Nou mooi niet dus al mijn eerste jaren weg. Ik zit nu bij Blogspot en de foto’s zaten eerst in Picasa-albums. Keurig geordend maar supertraag. Maar dat heet nu Google-albumarchief. Zit wat anders in elkaar, maar na het plaatsen van foto’s, worden ze daar automatisch opgeslagen. De foto’s komen nu ook snel tevoorschijn op de blog. Maar zal maar niet te hard juichen want na mijn eerste verdrietige ervaring vertrouw ik al die gratis dingen niet meer.
    Maar sterkte Ank en kan goed geloven dat je een potje hebt zitten janken. Uithuilen en opnieuw beginnen is de enigste remedie.
    Groetjes

  11. Hoi Ank,

    sorry voor mijn late reactie maar ik heb wel begrepen dat je inmiddels wel weer foto’s kunt plaatsen?
    Ik gebruikte vroeger ook Photobucket maar ze nu mijn foto’s rechtstreeks vanuit mijn fotomappen die ik aanmaak op de pc in mijn blog.
    Ervoor betalen zou mij ook te ver gaan.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

