Frits van der Lee alias Yamboa   20 comments

Eergisteren ben ik erg onder de indruk geraakt van de persoon Frits van der Lee, zijn muziek, en de fotokunst die hij maakt. Wat een leuke vent is die Frits, een uitstraling van heb ik jou daar en een enorm plezier in hetgeen hij crëert en nog fotogeniek ook!!!!!!!!! Frits bewerkt foto’s op de computer, hij maakt van meerdere foto’s een bewerking die hij later weer tot één foto laat samensmelten. Zelf heb ik één van zijn werken gefotografeerd en hier kun je er ook een aantal zien. Persoonlijk vind ik de Afrikaanse portretten het mooist. Maar Frits kan meer, hij is percussionist en hij bespeelt de Hang, een relatief nieuw instrument dat in Zwitserland is ontwikkeld. Het is een feest om hem te zien spelen, zoveel plezier als hij er in heeft zie je tegenwoordig niet vaak bij muzikanten, het werkt reuze aanstekelijk en het klinkt geweldig. Op YouTube heb ik een filmpje gevonden waar je hem in actie kunt zien en horen, klik hier en hier ook nog een betere en hier en hier nog eentje. Hij maakt zijn muziek onder de naam Yamboa en heeft 2 CD’s gemaakt die ik allebei heb gekocht, (ben je ook geïnteresseerd, ik heb zijn email-adres). Niet voor niets kreeg Frits gisteren de prijs voor de mooiste/beste stand op de kunstmarkt in Bathmen.








De volgende foto is een foto gemaakt van één van zijn bewerkte foto’s. Er zitten allemaal kleurenreflecties op omdat ze ingelijst waren achter glas dat spiegelde. Maar je krijgt zo een aardige impressie.

Geplaatstseptember 8, 2008 doorAnk Pot inMensen

20 Reacties op “Frits van der Lee alias Yamboa

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Je kunt wel zien dat je helemaal onder de indruk was van ‘m … wat een schitterende portretten van een
    fotogeniek en creatief mens, heel kleurrijk vastgelegd! Zijn foto smaakt naar meer, ga meteen de link bezoeken!

  2. Het was liefde op het eerste gezicht Ank…dat kun je wel zien aan je logje!! :))
    Prachtige opnames, met veel kleur en fleur.
    Fijne dag nog.

    Groetjes Sien

  3. heb gelijk de muziek geluisterd
    en dat ritme mag ik wel graag
    horen , begrijp je passie dus ;))
    nu schoenen uit en samen dansen Ank ..
    kom op niet zo verlegen …
    hihihihihihihihi..
    klinkt een béétje surinaams dat
    instrument , maar vind dit toch nét iets
    prettiger , met name door de begeleidende
    trommelende handen ..wauwwwww !!

  4. Kan me voorstellen dat je onder de indruk was, ben ik nu ook 🙂
    Prachtig dit soort mensen met hun creativitiet en gevoel voor muziek.
    Heb natuurlijk ook de link beluisterd en klinkt heel leuk dit ritme, kan me voorstellen dat hun de prijs hadden voor de mooiste stand..
    Wat een uitstraling heeft Frits.
    Heel apart die bewerking van die foto.
    gezellige maandag en groetjes

  5. mooie, kleurrijke figuur in meerder opzichten, Ank.

  6. Je hebt hem helemaal geportretteerd zoals hij is, Ank.
    Eén en al passie…..Geweldig, zoals je z’n gezichtsuitdrukkingen weergegeven hebt.
    Wat een man en wat een muziek, hè?
    Ik heb je folmpje ook bekeken en beluisterd, maar dat haalt het niet bij wat hij speciaal voor ons ten gehore bracht.
    Uiteraard heb ik ook doorgelinkt naar z’n foto’s en voor mij springen ook vooral de Afrikaanse portretten eruit.
    Ik zou hem ook zo graag eens met die fotobewerkingen aan de gang willen zien…jij ook niet???
    OT: Met het hondje gaat het weer prima gelukkig. Ze rent en springt weer als vanouds en de poot is ook mooi geslonken. Ik hou het natuurlijk nog wel goed in de gaten, hoor.
    Hier miezert het nu, maar gisteren hebben we echt geboft.
    Fijne dag nog.
    Groetjes, Ria.

  7. @ folmpje moet natuurlijk “filmpje” zijn, haha….

  8. Mooie kleurrijke portretten!

  9. Je had niet eens hoeven zeggen dat het iemand met een aanstekelijke persoonlijkheid is. Je foto’s spreken voor zich!

  10. Een veelvoudig man.
    prachtig wat hij doet met zijn foto’s
    en zijn muziek klinkt hemels.
    ik had trouwens nog nooit van een ‘hang drum’ gehoord.
    Je zet hem in een ultra mooi licht,
    je portretfoto’s zijn prachtig,
    een plezier om naar te kijken.
    Gr.
    P-TER

  11. Mooi instrument. Ik hoor er Afrikaanse klanken in.
    De fotobewerkingen vind ik ook apart en net als jij spreken
    de Afrikaanse portretten me ook het meest aan.

  12. Nou dat is inderdaad een leuke man, ook om te zien, een vriendelijk en open gezicht!
    Mooi portretten Ank!!

  13. Wat een prachtige kop heeft deze man,
    de passie en het plezier straalt uit z’n ogen.
    Jij hebt dat met de camera heel goed vastgelegd.

  14. Hallo Ank.
    Het is in een woord schitterend.
    Ook jou foto serie is mooi.
    En van de laatste, het hoort zo, vind ik.
    Groetjes
    Fred

  15. Jeetje wat een uitstraling heeft die man!
    Kan me voorstellen dat je daar voor “valt”!
    Ik neem nu niet de tijd naar hem te luisteren maar
    hoop dat nog wel op een ander tijdstip te doen.

    Super bijzondere fotobewerking trouwens!
    Groetjessss,
    beuzeblaadje

  16. Wouww wat een man en zijn muziek heeft een heerlijk ritme.
    Mooie serie heb je hier gekiekt en veel aandacht aan besteed.
    En zijn foto bewerken is een kunstwerk om te zien en van te smullen,
    hier moeten wij nog even flink voor oefenen om dit te bereiken hihihihi.
    SUPER!!!!!!! log.

  17. Woh….wat een leuke man, inderdaad een bijzondere uitstraling.
    Je portretfoto’s zijn allen plaatjes, Ank.

  18. Intrigerend gezicht heeft deze man. De levenskracht, vitaliteit straalt er van af. Mooi!

  19. Wauw.. Wat een mooie vent 🙂

  20. Hi,
    My parents saw Yamboa performing last month in Cologne. I have since looked for him on youtube and think he is fantastic. I see you mention there are CD’s I would love to track one down. Hope you can help.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.