Rietorchis en Ratelaar   4 comments

Langs de waterkant van de Dobbevijver is één plek waar Gevlekte Rietorchissen en Ratelaars staan. Een prachtige plek die ook niet meer gemaaid wordt zodra de planten boven de grond komen. in het begin willen de ganzen er nog wel eens overheen lopen maar nu kan dat niet meer. Vlak voordat het slechte weer kwam ben ik nog even foto’s gaan maken en daar heb ik geen spijt van, ben best wel blij met deze foto’s. De omstandigheden wisselden omdat af en toe de zon doorbrak maar het ook steeds bewolkter en donkerder werd. Een half uur later brak het noodweer los maar toen was ik al thuis. Wat me ook opviel was dat de bloemen niet allemaal dezelfde kleur hadden.

Posted juni 22, 2013 by Ank Pot in Aa-landen, Bloemen

Tagged with , , , , ,

4 responses to “Rietorchis en Ratelaar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat prachtig Ank. Nu moet ík maar weer overlopen naar jouw vijver.

  2. De Dobbevijver, dat moet een beschermd natuurgebied zijn, slechts vindbaar voor ingewijden.😉
    Je hebt daar schitterende foto’s gemaakt Ank, top!
    Er staan prachtige planten, de Orchis heb ik nog nooit live gezien. Het verschil in kleur komt voor (bron: Wikipedia)
    Gr Jan W.

  3. Ooh wat een schitterende opnames Ank, erg mooi om te zien !

    gr. en fijne zondag, Truus

  4. Ik heb nog nooit een orchidee met eigen ogen gezien, ik zou wat blij zijn met deze opnames! Ik heb even gekeken waar de Dobbevijver ligt, middenin de woonwijk. Jullie zijn maar bofferds😀. (Ik ben aan het bijlezen).

Geef een reactie

