Herfstbos Molecaten, deel 3   10 comments

En weer wandelen we verder door het mooie herfstbos.
We zagen zelfs een Goudhaantje, een vogeltje dat nog nooit eerder mijn pad kruiste en nog mooier: ik kon er een redelijk goede foto van maken!
Het is een heel klein vogeltje, het kleinste vogeltje van Nederland.

UPDATE: Dankzij René Smits weet ik dat het vogeltje een Vuurgoudhaantje is!

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

10 responses to “Herfstbos Molecaten, deel 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je Goudhaantje…..super, net als je trilzammen, waarvan de paarse helemaal nieuw zijn voor me….top!!
    Bossen Koraalzwam, prachtige bemoste dennen(spar?)-appel, mooie kleuren van de aan het web gehechte blaadjes.
    En last but not least: de afsluitende foto met de wandelaars….SUPER!! 5 sterren!!
    Gr Jan W

  2. Heb nog even gekeken tussen mij foto’s Ank maar ik heb het goudhaantje gemist.
    Maar ja, je kunt nou eenmaal niet alles hebben hè!

  3. Een prachtig gebied en zoveel verschillende paddenstoelen en zwammen. Ik denk dat het echte goudhaantje deze foto’s heeft geplaatst. 🙂
    Een geweldige “happy end” foto.

  4. Wat een heerlijke wandeling weer en wat was er veel te bewonderen en de foto met wandelaars is supermooi

  5. Ben weer lekker meegelopen. Mooie details, de paden kan ik dromen.

  6. Wat een leuk vogeltje. Ik geloof niet dat ik die al eens tegen ben gekomen tussen Marco’s foto’s. De rest wel😉 Het was heerlijk weer voor zo’n fijne wandeling!

  7. Ik reageer even voor de 3 delen tegelijk in deze blog, het zijn allemaal mooie series die weergeven wat je allemaal hebt gezien tijdens het wandelen. Heel veel soorten paddenstoelen, er zitten echt prachtige tussen, zoals die koraal zwammen en de hele jonge porceleinzwam. De paarden uit deel 2 vind ik prachtig vastgelegd, maar ik ben helemaal onder de indruk van het goudhaantje, die heb je supermooi te pakken. Wat een klein en snel vogeltje he.
    groetjes Ghita

  8. weer heel wat moois gezien en weten te fotograferen Ank, prachtig die zwammen, herfst bladeren en vogeltjes
    de afsluiten van dit blog vind ik persoonlijk de mooiste foto van deze serie, niets te nadele van de rest hoor, ze zijn allemaal mooi

  9. Hai Ank,

    De foto van het vuurgoudhaantje verdient een compliment. Dit zijn toch wel erg lastige vogeltjes op vast te leggen. Zo snel en zo klein. Dat hij dan ook nog even lekker tegen zo’n mooie lichte achtergrond gaat zitten op foto 2 is helemaal super. Voor de rest alleen maar duim omhoog voor de mooie foto’s.
    Met je laatste foto laat je weer je scherpe oog voor bijzondere momenten zien. Ietsje rechter zetten en de twee rechtse personen ietsje donkerder maken en je hebt een fantastisch mooie deurposter. Een inspiratievolle plaat is dat, waar een mooi verhaal in zit. Ik kan er naar blijven kijken.

    Groetjes,
    René

  10. Heerlijk om zoveel zwammen en paddenstoelen te zien.
    Je goudhaantje is echt een kroon op deze serie hoor.
    Schitterend om die zo mooi vrij te zien en vast te kunnen leggen.
    Ik heb weer genoten.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

