Druppels en Bokehbubbels   14 comments

Het gras voor mijn huis is op dit moment een feest van druppels en met het zonnetje erbij lijkt het wel of het allemaal kleine lampjes zijn.
Dus ben ik ervoor op de knieën gegaan met het macro voorzetlensje en zo zijn deze foto’s ontstaan.
De eerste drie heb ik zonder dat voorzetlensje gemaakt.
Ik vind het wel lastig om op deze manier goed scherp te stellen en dat moet nog beter kunnen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted november 13, 2014 by Ank Pot in druppels

Tagged with , , , ,

14 responses to “Druppels en Bokehbubbels

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat zijn wel heel veel druppeltjes.
    Ik fotografeer ze ook wel eens, maar niet zo mooi als jij!
    Groetjes

  2. Juwelen hoeven lang niet altijd om je hals te hangen. Mooie parels.

  3. Allemaal even mooi. Óók de eerste 3 hoor!

  4. Ik blijf het een kunst vinden, dat fotograferen van druppels. En jíj verstaat die kunst, Ank!!
    Gr Jan W

  5. Wat een prachtige druppel foto’s Ank. Er zitten juweeltjes tussen, de eersten mogen er ook zijn hoor.
    Zo zie je maar, je hoeft niet altijd ver van huis.

  6. Geweldige serie, Ank!
    Nummer 5 is mijn favoriet.
    Het oog wordt direct getrokken naar het grassprietje met de grote druppel, waarin de zon zo mooi glinstert.
    Fijne avond!

  7. Vindt ze heel mooi Ank.Fantastisch hoor wat je hier hebt gedaan.
    Heb vanochtend ook wat gemaakt en het iid best heeeeel moeilijk.
    Eigelijk zou je een statief moeten gebruiken of in het gras liggen…. :-))
    Super mooie serie !
    gr

  8. Prachtige serie is dit geworden…. en die reflecties zijn zo puur en supermooi !
    Had geprobeerd met het tabletje te reageren, maar dat lukt niet goed.
    En nu zie ik de foto`s nog eens en schitterend groot🙂

  9. mooi al die fijne druppeltjes. De laatste 2 zijn mijn favoriet mede omdat de achtergrond bij deze twee wat rustiger is. Komt het effect en de weerkaatsing van de druppel mooier uit.

    groetjes, Truus

  10. Geweldig Ank! Wat een fantastische foto’s met druppels!
    De eerste drie geven zo een mooi overzicht maar die daarna komen
    zijn werkelijk fantastische plaatjes. Neem nou foto 5, mens…. wat een geweldige foto!
    Maar ook al die foto’s diendaarna komen. Hier kan ik dan ook echt super van genieten.
    Mijn complimenten.,
    Heel fijn weekend.

    Groetjes, Helma

  11. mooie foto’s van gras en dauw druppeltjes
    prachtige bokeh en scherpte diepte, en zo dicht bij huis zo’n schitterend onderwerp, wat is dit toch een geweldige hobby

  12. Die druppels zijn inderdaad een feest om te zien, Ank, maar ook heel moeilijk om te fotograferen. Die voorzetlensjes hebben meestal maar een heel klein scherptegebied. Zelfs het kleinste zuchtje wind maakt je opnamen al onscherp. Ik zet m’n camera op statief en gebruik de zelfontspanner om elke beweging te voorkomen. En dan nog ……. Foto 5 is prachtig. Bij 6 begint er al weer enige onscherpte in te komen. Ik heb ervaren dat je erg veel moet oefenen met zo’n lens om het goed te krijgen. Dus vooral doorgaan! Groetjes, Joke

  13. Prachtige druppels Ank!

  14. Hai Ank,

    Oei, wat zal ik hier eens over zeggen? Voor mij is één foto echt goed gelukt en dat is de negende. Maar was dat ook niet het geval bij Beethoven?
    Ik vind dat bij dit soort foto’s de achtergrond rustig moet zijn, anders weet je niet waar je moet kijken. Je ziet overal druppels en je hebt dus geen idee welke het onderwerp is. Bij je negende foto is dat direct duidelijk en kijkt dus veel prettiger.
    Maar als je de titel van dit blog echt in 1 foto wilde laten zien, dan is je dat uitstekend gelukt. Ik vind het in ieder geval erg knap dat je de techniek beheerst om die druppels zo in beeld te krijgen.

    Groetjes,
    René

Geef een reactie

