Vechtende vossen in de AWD   17 comments

Het was al weer meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst in de Amsterdamse Waterleiding Duinen was en dus werd het hoog tijd om er weer eens een kijkje te nemen. Ik deed dat weer samen met Ria en we hadden een heerlijke dag. Eigenlijk hoopten we wat van de Damhertenbronst mee te maken maar die waren kennelijk nog niet zo ver. Wel hebben we verschillende vossen ontdekt en het hoogtepunt was toch wel dat er een gevecht ontstond tussen het oude moertje en één van haar jongen. Zo uit het niets was het ineens knokken geblazen en dat ging er hard aan toe. Ze stoven alle kanten op en het was een uitdaging er mooie foto’s van te maken. Zo plotseling als het begon was het ook afgelopen en mank lopend gingen ze beiden hun eigen weg. Hier de foto’s van de vechtpartij, ze stonden eerst mooi op een heuveltje op ooghoogte maar al gauw stonden ze lager dan ik. Ik heb veel meer vossenfoto’s en ook andere foto’s maar ik kon niet wachten met deze serie te plaatsen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

17 responses to “Vechtende vossen in de AWD

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dit zijn toch wel spectaculaire en bijzonder fraaie foto’s hoor Ank, en een héél dik compliment waard. Ik kan mij voorstellen dat een tijdschrift voor natuurfotografie, deze opnamen graag zou willen plaatsen.

  2. Geweldige reportage !

  3. Ook dit is een geweldige serie geworden, Ank!
    Die felheid in de ogen komt mooi naar voren.
    Op de foto’s zie je ook pas goed, hoe ze zich in allerlei bochten wringen
    om aan de scherpe tanden van de tegenstander te ontkomen.
    Hier kunnen we nog lang van nagenieten🙂
    Fijn weekend!

  4. Ja Ria… en Ank….hier kunnen jullie nog heel lang van genieten……super series van beide….

  5. Amai! Wat een spectaculaire reeks zeg!!

  6. Prachtige foto’s en vooral die ogen, wat een felheid straalt daar uit.
    Is toch wel heel bijzonder als je zoiets ineens voor je lens krijgt.
    Ze hebben wel flinke gebitten, maar geen wonder want ze bijten net zo gemakkelijk een schaap dood als een kip.
    Groetjes

  7. Dit is wel heel mooi, prachtig om het zo te zien, Ank. In het echt moet het nog prachtiger zijn.
    Een schitterende serie, die nog lang op je netvlies blijft staan!! Super! Gr Jan W !

  8. prachtige serie, zo te zien niet een zwaar gevecht maar vooral het bepalen van de rangorde (gelukkig , want echte gevechten vind ik toch niet zo leuk)…en je hebt het supermooi weergegeven, loeischerpe foto’s en mooie blikken in de ogen. Schitterend gedaan, hier was je vast heel blij mee.
    groetjes Ghita

  9. Ank deze serie is als de kers op de taart prachtig om te zien.

    Frans

  10. Wat een voorrecht om dit te mogen fotograferen. Top foto’s.

    Groetjes,
    Filip

  11. Geen herten bronst maar als troost prijs een paar vechtende vossen, schitterende foto’s en serie Ank, ik denk dat je her ook wel blij mee bent.

  12. Prachtige reeks Ank ! Geweldig om dat mee te maken en je hebt dat perfect weer gegeven. Je hebt echt wel talent als fotoreporter🙂
    Ik kan hier echt van genieten.
    ps: ik reageer momenteel wat minder op blogposts maar dat wil niet zeggen dat ik hier niet meer kom kijken. Ik heb momenteel teveel andere dingen aan mijn hoofd om nog veel te bloggen. Maar binnen afzienbare tijd neem ik de draad wel weer op😉

  13. Hai Ank,

    Knap dat je ze op bijna alle foto’s geheel in beeld hebt, zonder dat je poten en/of staarten mist. Dus heb je iedere keer uitstekend op de situatie ingespeeld. Gewoon puur een kwestie van kunde en ervaring. Compliment. Als je zo’n serie maakt (behalve dat je het geluk moet hebben om op de juiste plek op de juiste tijd moet zijn) moet je ook net de mazzel hebben dat ze aldoor mooi de koppen richting de camera houden. Dus een hoop geluksfactoren heb je nodig om de juiste omstandigheden te verkrijgen, maar het maken van de scherpe foto’s met zoveel actie voor je neus, met de juiste belichting en dan ook nog goed gekaderd heeft natuurlijk helemaal niets met geluk te maken. Super gedaan en een fantastische serie.

    Groetjes,
    René

  14. Wat zul je blij zijn met zo’n toffe foto’s, en wat zal de adrenaline door je lijf geraasd hebben om goede foto’s van dit moment te maken, maar dat is je super goed gelukt Ank. Petje af en je mag het gerust weten dat ik een beetje jaloers op je ben😉
    Ik wat zaterdag in de AWD en heb een vosje gespot dat mankte dus waarschijnlijk is dat de waaghals die probeerde te bluffen🙂

  15. Jeeeeh wat een mooie serie.

  16. Ik kan me voorstellen dat je dit direct wilde laten zien Ank,
    want dit zijn toch wel hele spectaculaire foto’s.
    Ik heb nog nooit vechtende vossen gezien maar het is wel leuk om dit eens mee te maken.
    Gelukkig hebben ze zich niet al teveel verwond maar zal het een soort van “pikorde” zijn geweest.
    Prachtig schouwspel.

    Groetjes, Helma

  17. Moest natuurlijk even terugkijken naar deze hele bijzondere serie.
    Geweldig

Geef een reactie

