Een koude dag in de AWD, slot   8 comments

Deze dag zagen we slechts één enkel vosje en mooie foto’s kon ik niet van hem maken.
Diverse vogels, groot en klein heb ik ook vastgelegd, zie ook het vorige blog.
Langs de waterkant zagen we net uitgeslopen Libellen maar het was voor hen te koud om te gaan vliegen.
Maar bovenal zagen we Damhertjes en ik weet niet waar het aan lag maar er werd veelvuldig de tong naar mij uitgestoken!

***

Dit was het enige vosje dat zich eventjes liet zien

*

Een majestueuze blauwe reiger

*

Langs de waterkant ontdekten we net uitgeslopen Libellen, Oeverlibel (?)

*

*

*

*

Een prachtige Viervlek

*

*

*
Een Buizerd vloog over

*
Een piepklein Aardsterretje

*
Schitterende grote grillig gevormde dennebomen

*

*

Een Hooibeestje (?)

*

*
Voor het eerst een Leeuwerik Boompieper ‘geschoten’. (Dankjewel René voor de verbetering)
Hij viel op door zijn zang.

*

*

*
Dit hertje zette de trend van de dag😉

*

*

*
Dit dier heeft een prachtig bastgewei maar toch de tong uitsteken naar mij….

*

*

*
Dit beestje met z’n prachtige wimpers kon het ook niet laten, al was het wat subtieler…

*

Ook hier een voorzichtige poging……

*

*
Dit dier ging er vol voor en stak z’n tong helemaal naar mij uit.
Zij mag dan ook de serie afsluiten.

***

8 responses to “Een koude dag in de AWD, slot

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een geweldig mooie serie, van zoveel verschillende dieren Ank. De opnamen van uitgeslopen libellen, zijn bijzonder om te zien hoor. Het hertje met de prachtige wimpers, is zó mooi, mijn favoriet hoor!

  2. Ank wat een prachtige afsluiting van deze serie.

  3. Waaauw…wat een lachwekkend verhaal
    Ze wisten gewoon dat het de laatste log was en ze kennen het verhaal van de olifant….die blies het verhaal uit…doen zij toch met hun tong !!!

  4. Toch wel apart hoor, dat ze steeds naar jou de tong uitstaken🙂 Bij mij deed het er niet één😛
    Knap, dat je de Leeuwerik hebt kunnen vastleggen, hoor!
    Ook een geweldig mooie foto van de Viervlek….

  5. Heel gaaf deze foto’s van de AWD, wat een heerlijke plaats voor de natuur fotograaf Ank

  6. Prachtige serie weer, Ank. Tussen al die mooie foto’s vallen de Dennenbomen mij het meest op. Die winnen dus vandaag.
    Gr Jan W

  7. Hai Ank,

    Prachtige foto’s van de uitgeslopen libelle en ook die van de viervlek zijnheel fraai. Damhertjes kun je nu nog in overvloed fotograferen, maar dat zal snel afgelopen zijn ben ik bang. Mooie foto van je “leeuwerik”, maar ik denk toch dat het een boompieper is. Dit vanwege de grote kromme nagel en de okergele kromme streep die begint onder de snavel en naar achteren wegloopt. Ook leuk natuurlijk, maar geen leeuwerik. Ook de boompieper kan overigens mooi fluiten.
    Een aantal mooie blogjes van toch wel een aardige dag in de AWD.

    Groetjes,
    René

  8. Tweede keer dat mijn reactie weg is.
    Steeds bij het verzenden.
    Nu hou ik het kort want kon mijn reactie ook niet kopiëren.
    Prachtig om te zien in de laatste blogs hoe mooi de AWD is.

    Groetjes, Helma

Geef een reactie

