Binnenstad Zwolle in de sneeuw, deel 1   7 comments

Ik onderbreek de reeks van Gouda voor wat sneeuwfoto’s.

Zondag ben ik vanuit mijn woonwijk, de Aa-landen, naar de binnenstad gewandeld.
Het had behoorlijk gesneeuwd de nacht ervoor.
Helaas lag er vanwege de harde wind geen sneeuw meer op de boomtakken maar het was toch mooi genoeg voor foto’s.
Degenen die hier bekend zijn kunnen aan de hand van de foto’s de route volgen die ik heb gelopen.

***

*

Dit prachtige beeld genaamd Aakwarius, staat bij de ingang van de Aa-landen

*

*

Aan de Hogenkampsweg staat dit standbeeld, genaamd ‘Het gezin’

*

*

Het bijzondere gebouw van het Historisch Centrum Overijssel

*

*

Theater De Spiegel

*

*

*
Thorbeckegracht

*

*

*

*

*

Pelserbrugje over de Thorbeckegracht met daarachter het conservatorium

*

*

*

De Peperbus steekt boven de huizen aan de Thorbeckegracht uit

*

De Wijndragerstoren

*

*

*

*
Nog steeds de Thorbeckegracht

*

WORDT VERVOLGD

***

7 responses to “Binnenstad Zwolle in de sneeuw, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een prachtige serie winterse foto’s Ank. De Thorbeckegracht, is erg mooi met die oude panden. De sporen in de sneeuw op de eerste foto, zijn niet van jou toch?

  2. Mooi deze winterse serie Ank. De straatjes lijken sprookjesachtig .
    Helaas kon ik er niet op uit vanwege griepveschijnselen…. Bah en had het zoooo koud …. Brrrr…

  3. Zaterdagmiddag, toen het zo lekker begon te sneeuwen dacht ik:”Morgen lekker in de binnenstad foto’s maken”. Maar ik vond het zó koud dat ik mijn fotoboek van Spanje heb afgemaakt. Wat hebben we een prachtige stad, het laagje sneeuw geeft veel extra.

  4. Prachtige serie, Ank. Ondanks dat er toch veel straten belopen en bereden zijn is er geen mens te zien.
    De besuikerde daken zijn zo eigenlijk mooier dan allemaal met een witte hoed. Gr Jan W

  5. Wat mooi is Zwolle in de sneeuw, ik ken zwolle met zon of regen maar zo totaal niet 🙂
    Echt leuk die mooie oude panden in de sneeuw.
    ( Ik heb even 2 foto`s gesnoept om aan E te laten zien, daarna gooi ik ze weg, hoor !!)

  6. Hoi Ank,
    ik zag al meer van die mooie sneeuwfoto’s van je voorbij komen op FB.
    Zelfs hier in het West Friese was zowaar wat sneeuw gevallen. Natuurlijk moest ik weer werken en niet zo’n beetje ook. Ik heb er in ieder geval wel van genoten door er doorheen te kunnen rijden hahahahaha…. Een mooi reeks weer.

    Groetjes, Helma

  7. mooie winter foto’s Ank, hier geen sneeuw van betekenis, dus zelf nagenoeg geen foto’s kunnen maken.

Geef een reactie

