Zaanse Schans, deel 1   9 comments

Het is al weer bijna een maand geleden dat ik met Gerda een dagje Zaanse Schans heb gedaan.
Voor mij was dit de tweede keer dat ik er was, de eerste keer was in 2009 dus al geruime tijd geleden.
Toch was er niet veel veranderd en ik herkende veel, desalniettemin een leuk uitstapje en zeker fotogeniek!
Ik begin met een panoramafoto die ik heb samengesteld uit meer dan 10 foto’s, een heel werk en aangezien ik niet zo goed ben met photoshoppen kun je her en der de overgangen van de foto’s vast nog wel ontdekken.
De foto’s heb ik staand op de brug over de Zaan genomen, het is een mooi gezicht  en oer-Hollands natuurlijk. (Ik kan hem helaas niet groter plaatsen)

 

***

 

 

 

Molen de Bleeke Dood

 

 

En ook hier weer veel Chinezen

Aan de rechterkant staan de molens….

….en aan de linkerkant deze mooie huizen.

 

 

We gaan naar de ingang waar deze mooie theekoepel staat, De Tinkoepel

 

 

 

 

Het was gezellig druk in de straatjes

 

 

 

 

*

WORDT VERVOLGD

 

***

Geplaatstjuni 18, 2017 doorAnk Pot inMensen, Museum, Nederlandse steden

Getagged met , ,

9 Reacties op “Zaanse Schans, deel 1

Schrijf je in op reacties met RSS.

  1. Een prachtige serie van de fotogeniek Zaanse Schans Ank.

  2. Hai Ank,

    Dit is bij mij bijna om de hoek (nou ja, bijna…….) en inderdaad een prachtig stukje Noord-Holland. Erg mooi hoe je het in beeld gebracht hebt en vooral de foto waarop je alle molens in 1 beeld hebt gevangen. Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg en vooral de foto’s die je in de molens hebt genomen.

    Groetjes,
    René

  3. Mooie serie, Ank, Je panoramafoto is prachtig, ‘k heb niet gezocht naar oneffenheden waar je over schreef, dus die zijn er voor mij niet.
    Gr Jan W

  4. Daar zou ik op dit moment wel willen rondslenteren.
    Ik heb net nat bezweet de werkzaamheden in de tuin gestaakt….het is te warm voor dit soort werk.
    De overgangen in je mooie panoramafoto ziet geen mens!
    Een puur Hollands plekje en met die kleuren rood, wit en blauw ook erg fleurig.
    Mooie details.

  5. Wat leuk om met je mee te lopen en te genieten van al dit moois.
    Zelf ben ik er nog nooit geweest.
    Kom oorspronkelijk uit N-Holland…..LoL
    Maar je collages van de details zijn weer erg goed.

  6. Héél leuk! Ik zie wel dat wij daar toch ook ‘ns heen moeten 🙂 Zijn we al lang van plan hoor maar het komt er niet van. Zeer de moeite waard.

  7. Ank ik ben er nog nooit geweest maar als ik de foto’s zie heb ik heel wat gemist.
    De foto’s zijn als altijd prachtig.

  8. De Zaanse Schans is ook echt een unieke locatie.
    Je panoramafoto is een hele mooie. Niet te zien dat er overgangen zijn maar je kan de foto ook niet vergroten.
    Ook de andere foto’s zijn echt weer juweeltjes waarbij je weer heel vele prachtige items in beeld hebt gebracht.
    Ook voor mij is het alweer jaren terug dat ik daar geweest ben dus is het echt heel leuk om dit weer eens te zien 🙂

    Heel fijn weekend en groetjes,
    Helma

  9. Heel mooie en fotogeniek plaats de Zaanse Schans
    Herken veel van je foto’s en plekjes, en ik was er geloof ik ergens in 2015
    prachtige foto’s Ank van de molens en prachtige gebouwen daar.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.