Rest foto’s A.W.D.   16 comments

Jullie hadden de rest van de foto’s van ons bezoek aan de Amsterdamse Waterleiding Duinen nog tegoed.
Dit is dus inmiddels al een paar weken geleden.
Ook nu plaats ik de foto’s in volgorde van maken.

 

Al direct bij de ingang kwamen we deze moeder met kind tegen

 

Bij elk bezoek aan de AWD maak ik een foto van dit plekje, zicht op Zandvoort

 

Vuurvlindertjes waren er redelijk veel

Vogeltje, maar welke??

Het barstte van de Libellen maar poseren was er meestal niet bij

Een beschermde bloem, hij stond onder een gazen bak maar welke het was???

Ik voelde mij bespied……………..de vossenfoto’s heb ik al in een eerder blog geplaatst

De herfst toch al duidelijk in aantocht

 

Wat een prachtig landschap is het toch

 

Blauwvleugelsprinkhaan, als ze wegspringen zweven ze door de lucht en hebben ze prachtige blauwe vleugels

 

 

Nergens zagen we geweidragers, behalve deze Spitsers

Met een prachtige donkere hinde in hun midden

Wimpers om jaloers op te worden!

 

 

 

Een enkele Wespspin of Tijgerspin

 

 

Een zee van roze bloemen in het water, het is Veenwortel (Persicaria amphibia, synoniem: Polygonum amphibium)

 

Twee Buizerds cirkelden hoog boven ons, lastig om ze tegelijk in beeld te krijgen

 

De verbeelding van het spreekwoord ‘Je nek uitsteken’:

Op het laatst zagen we nog een Specht die hard aan het werk was

 

 

Er zijn natuurlijk veel meer mensen die genieten van de mooie omgeving

Als laatste een collage van de prachtige Duindoorn

16 responses to “Rest foto’s A.W.D.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een echt geweldig mooie serie, genieten weer!

  2. Schitterend Ank, wat is daar een hoop te genieten.

  3. Wat een mooie serie, zoveel variatie en wat een kleuren , de herfst komt er duidelijk aan. Prachtig weer had je ook. De laatste keer dat ik er was, had ik grijs miezer weer, dus als ik dit zie kijk ik echt uit naar een zonnige dag, maar dat gaat nog even duren denk ik. Heerlijke blog.
    groetjes Ghita

  4. Een hele mooie serie. De bloem die je onder glas vond lijkt me een orchidee. Mooi, dat hertje dat achterom kijkt. Was weer meegenieten!

  5. Fraaie serie Ank . Leuke hertjes !
    Dat was echt een geniet daggie .

  6. ’n Mooie serie, Ank, met voor elk wat wils! De collage is een heerlijke afsluiter!
    Gr Jan W

  7. Schitterende foto’s Ank! Echt super.

  8. Ank wat een prachtige serie met als uitsmijter de Duindoorn echt TOP.

  9. Prachtige serie weer en die ene met dat koppie boven het gras…..geweldig

  10. Wat een variatie weer! Dat koppie boven het gras is inderdaad geweldig en het nieuwsgierige vosje op afstand ook.
    De collage is een prachtige afsluiter….zo kleurig!!!!!

  11. Leuke serie dit, van een deel van de AWD waar ik niet heel vaak kom. Ingang Zandvoort vind ik de minst aantrekkelijke, maar als ik dit zie misschien toch wel een beetje ten onrechte. Ik loop er wel eens naartoe vanaf De Oase, meestal in de paddestoelentijd. De vogel is vlgs mij een boomleeuwerik. De veenwortel heb ik nog nooit gezien daar. Zou ook niet weten welk watertje dit is. Is erg mooi. Maar het meest ‘jaloers’ ben ik op die prachtige boleet. De echte geweidragers zitten overigens bijna allemaal aan het andere eind van de AWD, bij De Zilk. Kennelijk ter voorbereiding op de bronst.
    Groetjes, Dick

  12. Nou…als je dat rest foto`s noemt……prachtig…ik heb weer ten volle genoten.

  13. Very nice series of images you took!!! you are so talented. I really enjoy visiting your very nice blog. Keep sharing your art with us:)

  14. schitterende foto’s van de AWD Ank, wat heb je veel mooie dingen gezien daar.

  15. Hai Ank,

    Ik snap best dat de vossenfoto’s voorrang krijgen, maar in deze serie zitten de mooiere natuurfoto’s. De vossenfoto in dit bericht is que scherpte niet te vergelijken met de foto’s in je vorige blog, maar het beeld van die nieuwsgierige vos is wel super. Mooie scherpte platen van de tijgerspin en met je plaat van de twee buizerds laat je zien dat het niet altijd gaat om de hoeveelheid millimeters maar ook wel degelijk om de fotograaf. Leuk dat je die foto van die twee mensen op dat bankje erbij plaatst. Je moet het maar zien.

    Groetjes,
    René

  16. Hele mooie serie Ank! De herten en de vossen ze zijn er nog wel gelukkig.

Geef een reactie

