Afrikamuseum, deel 1   7 comments

Vorige week was ik in het Afrikamuseum in Berg en Dal bij Nijmegen. Een aanrader voor fotografen, zeker nu je sinds een paar weken ook in het binnenmuseum mag fotograferen. Met openbaar vervoer wel slecht te bereiken, je moet zeker nog bijna een half uur lopen vanaf de dichtst bijzijnde bushalte en dan gaat het ook nog berg-op!

Last week I was in the Africamuseum in Berg en Dal near Nijmegen. A great museum for photographers, especially because since a couple of weeks one is allowed to take pictures in the innermuseum as well.

Log25-6-11-1.jpg

Log25-6-11-1.jpg

Log25-6-11-1.jpg

Log25-6-11-1.jpg

Log25-6-11-1.jpg

Log25-6-11-1.jpg

Log25-6-11-1.jpg

Log25-6-11-1.jpg

Log25-6-11-1.jpg

 

Posted juni 25, 2011 by Ank Pot in Diversen, Museum

Tagged with

7 responses to “Afrikamuseum, deel 1

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat is een heel verschil met foto’s uit Friesland.
    Maar ik zie nog wel ‘Hollandse bloemen’ bloeien.
    Leuke afwisseling en het lijkt me erg mooi daar.
    Mooie kleurige foto’s.

    Fijn weekend………..

  2. De eerste foto vind ik heel bijzonder.
    Prachtig uitgelicht die schaal en mooie uitsnede.
    Gr Jan W

    @Ank zegt: Dit was geen schaal maar een enorme bolle plaquette op de grond met verlichte vitrines en spotlights rondom.

  3. Wat een geweldig museum lijkt me dit, Ank.
    Daar zou ik me ook wel weten te vermaken.
    Moet ik maar eens voorstellen aan de vriendinnen…☺
    Je begint al met een prachtige serie foto’s.
    Ik ben heel lang stil blijven staan bij foto 2!!
    Ik stelde me voor, dat wij er zo bij zouden lopen…dat lijkt me erg onhandig.
    En dat niet alleen!!!
    Neem nou de vrouw links…daar moet je toch wel een mooie voorgevel voor hebben.
    Bovendien zou de vis het bij mij, met mijn manier van “lopen”, niet lang uithouden…
    De tweede heeft volgens mij juist míjn manier van lopen, want ik zie een barst in het schoteltje, nou ja…schotel!!
    Bij de derde krijgen we problemen met de camera.
    Dat wordt dus ook niets…hoewel ik het wél heel kleurig vind.
    Kom maar op met de rest van de foto’s, hoor.
    Ik zit wel klaar!
    Fijne zaterdag…hier is het eindelijk droog.
    Groetjesss..Ria.

  4. Ben er tig jaar gelden wel eens geweest en kan me de wandeling van de bus naar het museum nog goed voor de geest halen, het was toen ook nog warm en twee kleine kinderen bij ;-(
    Maar al met al was het zeker de moeite waard om te bekijken, had destijds geen camera bij.
    Jij gelukkig wel, mooi om te zien, de huisjes en die grote plant die daar staat.
    Leuk dat je nu ook binnen mag fotograferen.
    gezellige zondag en groetjes

  5. wist niet eens dat dit bestond, leuk idee voor de vakantie Ank (al duurt dat nog heel lang)
    mooie spullen en foto’s, fraaie serie heb je er van gemaakt

  6. Je lange wandeling om bij het museum te komen is zeker de moeite waard geweest. Erg mooi !

    gr. Truus

  7. Wat een verscheidenheid.
    Mooie dingen heb je uitgelicht.
    Zeker de moeite waard van het lopen 😉

Geef een reactie

