Baltsende Futen   14 comments

Op en rond  de Dobbevijver is momenteel weer van alles te zien zoals deze baltsende Futen.
Tijdens een wandeling rond de vijver zag ik de futen zwemmen.
Eerst was ik nog ver van ze verwijderd toen ik zag dat ze baltsgedrag vertoonden.
De eerste foto is dan ook flink gecropt.
Ik had het geluk dat ik achter een grote lichtmast richting de vijver kon lopen, dus ze zagen me niet.
Het blijkt een vermoeiende bezigheid zo te zien aan de rek- en strek- en gaapbewegingen achteraf.
Het verschil in kleur van het water komt doordat er wolken waren die af en aan voor andere reflectie zorgden.

OT: Mijn moeder is weer thuis uit het ziekenhuis.
Gisteren belde ze halverwege de dag op dat ze naar huis mocht.
Ze is heel blij weer in haar eigen omgeving te kunnen herstellen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Posted maart 11, 2014 by Ank Pot in Vogels

Tagged with , , ,

14 responses to “Baltsende Futen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een heel hoog WOOOOOW!!!-gehalte Ank! En dan ‘straks’ de kleintjes!!!!
    Super om te zien hè? Ik heb ’t dit jaar bij ons in het kanaal nog niet gezien, denk dat ik al te laat ben.
    Gr Jan W

  2. In één woord GEWELDIG, Ank!
    Hier op de Schipbeek zie ik slechts één Fuut.
    Ik moet dus op zoek naar een plekje, waar er meerdere zitten😉
    Fijn, dat je moeder weer thuis is.
    Kan ze rustig in haar eigen omgeving herstellen en het bespaart jullie de gang naar het ziekenhuis.
    Groetjessss…Ria.

  3. Mooi!!! Ga vanmiddag ook weer even kijken.

  4. Wat een schitterende foto’s, deze serie mag zo naar ” Vroege vogels ” website gezonden worden. Een dikke tien.

  5. Wat een prachtige serie, Ank. Je kon ze goed dichtbij fotograferen. Dat valt nog niet altijd mee. Wat heerlijk dat je moeder weer thuis is. Thuis knap je toch ook sneller op. Sterkte hoor. De komende tijd zal niet altijd even makkelijk zijn. Groetjes, Joke

  6. Hai Ank,

    Het blijft een prachtig schouwspel en altijd erg fijn als je het van een beetje dichtbij vast kan leggen.
    Er zitten een aantal hele mooie bij, vooral de 6de foto vind ik erg fraai.
    Als ik jou was zou ik het goed in de gaten houden, want misschien kun je ook de paringsdans met de waterplantjes nog vastleggen.
    Dat is echt heel mooi.

    Groetjes,
    Rene

  7. Prachtige serie! Wat een grappige kopjes hebben die dieren eigenlijk als je naar de foto’s kijkt.
    En straks allemaal kleine fuutjes fotograferen!!
    Groetjes

  8. ohhh wat is dit weer prachtig! ik heb laatst ook een poos genoten van (kort) baltsende futen.
    echt een genot om naar te kijken he? de 2 laatste foto’s waar ze samen op staan zijn mijn favorieten.
    groetjes Nathalie

  9. Waterballet SCHITTEREND, Ank!
    Heerlijke serie…
    Lieve groetjes, Anna

  10. Wat is dit weer een schitterende serie.
    Ik zit met open mond te kijken….zo mooi en zo bijzonder.

    @ Fijn dat je moeder weer thuis is in haar eigen vertrouwde omgeving.
    Beterschap met haar🙂

  11. Allereerst heel fijn om te horen dat je meoder weer thuis is uit het ziekenhuis en daar verder aan haar herstel kan werken.
    Prachtige serie van de baltsende futen Ank, ik viond dat prachtig zoals ze dan bezig zijn.
    Die kragen zijn dan ook zo mooi en ze zetten ze dan ook gretig op. Echt genieten is dit.
    Groetjes, Helma

  12. prachtige foto’s van deze futen Ank

  13. Ank hier kan ik kort over zijn ‘ik ben jaloers!’🙂
    Wat een mooie serie

  14. helemaal te gek de fuutjesreeks

    annelies evers

Geef een reactie

