Bellen blazen   16 comments

Bellen blazen is niet iets wat ik normaal gesproken zou doen maar als het vriest dan bevriezen de bellen, tenminste dat is de bedoeling.
Toen er dan ook een paar weken terug een beetje sneeuw was gevallen en het overdag vroor heb ik bellenblaas gekocht.
Het moet wel windstil zijn en de het is de kunst om de bellen ergens op te laten neerkomen.
Mijn bellen wilden niet bevriezen maar ze hadden wel prachtige kleuren.
Een paar dagen later toen er rijp lag heb ik het weer geprobeerd en toen lukte het wel en kregen de bellen mooie ijsveren.
Dit is zeker iets wat ik nog eens ga proberen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

Posted februari 3, 2016 by Ank Pot in Sneeuw en ijs

Tagged with , ,

16 responses to “Bellen blazen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Schitterend ! Dat moet ik ook eens proberen, goeie tip Ank ! (Het zal natuurlijk wel eerst terug moeten vriezen😉 )

  2. Dit is echt een bijzonder fraaie serie foto’s Ank, wat heb je dit prachtig gedaan zeg. Foto 5 is mijn favoriet hoor….schitterend!

  3. Ja, net als Edward…nr 5, maar al die andere foto’s vind ik ook helemaal TOP !!!!!!!!

  4. Haha daar zijn ze dan. Hartstikke leuk Ank. Als het weer gaat vriezen
    een keer samen uit proberen? Koop ik nu vast een bellenblaas. Super!

  5. Supermooi ! Die met dat mos ook schitterend en de bevroren bellen ook geweldig. Maar echt allemaal kunstwerkjes. Groetjes, Truus

  6. Super mooi Ank. Vooral met die mosjes zijn leuk.
    Denk dat ik een nieuwe rage heb ontketend hahahaha.
    Echt leuk om te doen en best spannend .
    Ben nu verslaafd aan bellen blazen :-)))

  7. Ank PRACHTIG!!
    Het zijn stuk voor stuk juweeltjes en ik heb toch een voorkeur voor de ‘frozen’ bellen😉

  8. S U P E R!!!! Stuk voor stuk helemaal TOP, Ank. De laatste ingeklapte bel is mijn favoriet, dit had ik niet kunnen denken.
    ‘k Verwachtte bij het zien van de zwarte gaten, dat de bel toch nog uit elkaar zou spatten, maar niet als een natte tissue inzakken…prachtig!

  9. Wat een fraai experiment
    Met kleur zijn ze ook mooi, maar de frozen zijn bijzonderder…

  10. Hai Ank,

    Ik heb dit vaker gezien, maar de bevroren bellen nog niet eerder zo mooi. Vooral de eerste en de vierde van de ijsballen zijn prachtig. Die kunnen zo de kerstboom in. Leuk dat je dit hier laat zien, want het zorgt voor een hoop inspiratie. Normaal doe ik dit soort dingen nooit, maar dit ga ik toch eens proberen na te doen.

    Groetjes,
    René

  11. Hoi Ank,
    dit is echt supermooi om te zien en ook om te doen.
    Je laat hier dan ook werkelijk een serie zien die meer is dan alleen mooi.
    Dit is kunst met een hele grote K. Prachtig om te zien en geweldig mooi gefotografeerd.

    Groetjes, Helma

  12. geweldig idee en heel gaaf gemaakt Ank, ik zag zoiets laatst bij iemand uit Finland bij -28ºC dan bevriezen ze heel snel
    mooie foto’s levert dit op, vind de mooiste foto die bel in het mos maar die is zo te zien niet bevroren, de bellen met ijsvorming zijn ook heel mooi.

  13. Wat een leuk idee! Heel bijzonder dat ze bevriezen, nooit geweten, Mooi gelukt experiment, voor herhaling vatbaar.

  14. Prachtig Ank!
    Ware kunstwerkjes heb je er van gemaakt.
    Groetjes

  15. Sinds ik twee jaar geleden een busje bellenblaas heb gekocht, wil het maar niet vriezen. Daar baal ik wel een beetje van als ik dit zo zie, vooral de bevroren bellen zijn fantastisch om te zien. wat is de natuur toch mooi. Misschien moet ik naar het oosten des lands verhuizen…
    Groet, Dick

  16. Eerst maar eens op je schitterende bevroren bellen reageren.
    Wat zijn ze mooi!!!! Hier vind ik de neonkleurtjes wél mooi, maar ook de ijsveertjes op de witte exemplaren zijn schitterend.
    Ik zal maar vast een potje kopen, want misschien krijgen we toch nog een beetje vorst komend weekend🙂 Kan ik ook een poging wagen….
    De sneeuwklokjes zijn er in ieder geval al😉

Geef een reactie

