Kolibrievlinder (Macroglossum stellatarum)   14 comments

Nadat ik hem al een paar keer in mijn tuin had gesignaleerd en onder uiterst slechte omstandigheden (donker en tegenlicht)had gefotografeerd, zag ik hem ineens overdag fladderen bij mijn vlinderstruik. Ik ben meteen naar buiten gerend met het fototoestel en het is me gelukt een aardige serie foto’s te schieten van dit vliegensvlugge beweeglijke vlindertje met uiterst goede ogen. Zodra je in beeld komt is ie weg!

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

14 responses to “Kolibrievlinder (Macroglossum stellatarum)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie vliegbeelden! Wat een roltong heeft ‘ie.

  2. Wat knap zeg! Ik zou ze zooo graag eens mij ons op bezoek hebben. Ik wacht er al jaren op….

  3. Deze opnamen zijn zeker goed gelukt Ank, bijzonder mooi hoor….jou dag kon niet meer stuk toch?

  4. Complimenten, Ank, je hebt hem mooi in beeld gebracht. Ik vind hem niet mooi, maar uiteraard wel heel bijzonder

  5. Geweldig dat je de kolibrievlinder in je eigen tuin mag verwelkomen, mooie serie heb je kunnen maken.

  6. Top Ank, het lijkt alsof je, naarmate je langer bezig was, meer rust nam voor een foto. Je merkte zeker, dat hij niet echt schuw is bij ’n voorzichtige benadering. Een prachtige serie heb je gemaakt, hier kan je weer op even op teren, tot een volgende keer..
    Wij zagen ‘m afgelopen zaterdag ook in de tuin, hij was toch in de buurt.😉 Helaas geen foto’s kunnen maken, maar het zien was al bijzonder genoeg.
    Gr Jan W

  7. Prachtige serie Ank, petje af.

  8. Wat een mooie serie is dit geworden…top
    Geweldig al die vliegende actiefoto`s

  9. Ik heb hem nog nooit gezien Ank! Heel mooi!!

  10. Ank je maakt me jaloers met deze prachtige platen.😉

  11. Hai Ank,

    Complimenten hoor met deze serie, terwijl de vlinder maar zo kort in je tuin was. Het voordeel is wel dat het vlindertje bij jou waarschijnlijk op en nabij één en dezelfde plek bleef. Omdat ik weet hoe bewegelijk ze zijn, kan ik je serie echt op waarde schatten. Je hebt gewoon stomme pech dat bij je twee allermooiste beelden, de vleugels net voor de kop zitten. Zeker bij de 4de foto van onderen. Een honderdste van een seconde eerder of later had een superplaat opgeleverd. Ik hoop dat je volgend jaar nog een herkansing krijgt, want ze komen steeds meer deze kant op.
    Voor nu mag je hier zeker blij mee zijn en als ik ze niet in Frankrijk voor de lens had gehad, was ik strontjaloers op je geweest.

    Groetjes,
    René

  12. Schitterende reeks Ank. Ik ken het beestje wel maar heb het nog nooit voor de lens gehad. Er zitten een paar heel goede foto’s tussen. Knap werk!

  13. Heel mooi zoals je deze toch wel beweeglijke vlinder hebt kunnen platen Ank!
    Ik heb er ooit een in mijn tuin gehad en daarna nooit meer gezien.
    Prachtig wat je hier aan ons laat zien en dit is dan ook echt genieten.

    Groetjes, Helma

  14. Fantastisch! Afgelopen zomer zag ik voor het eerst zo’n vlinder, nadat iemand riep: “He, een kolibrievlinder”. Aanvankelijk dacht ik door de rare naam “het zal wel”, maar toen zag ik de schoonheid en behendigheid van het beestje. Ook probeerde ik de beelden met een telefoon vast te leggen, maar geen beginnen aan. Leuk dat het jou wel is gelukt en dat je de beelden deelt, dank!

Geef een reactie

