Vliegenzwam, Amanita muscaria   12 comments

Eindelijk heb ik weer tijd om een blog te plaatsen.
Het is erg druk wat betreft mijn werk voor de wijkvereniging, ook veel computerwerk en dan heb ik niet altijd zin om ook nog weer met de foto’s op de computer bezig te zijn.
Vandaag even wat anders dan de dierentuin, allemaal Vliegenzwammen.
De weg waar er vorig jaar vele honderden langs stonden herbergt er nu beduidend minder maar er staan er nog wel een paar.
En daar heb ik me lekker op uitgeleefd.
Ik heb de hele cyclus van ‘geboorte’ tot de dood proberen vast te leggen.

***

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

***

12 responses to “Vliegenzwam, Amanita muscaria

Subscribe to comments with RSS.

  1. Super Ank, je hebt je inderdaad uitgeleefd op dit onderwerp!! Prachtige 5* serie!!
    Gr Jan W

  2. Dit is prachtig Ank. Die gele hoedjes uit het beginstadium doen toch niet vermoeden, dat er echte “kabouterpaddenstoelen” uit zullen groeien.
    De foto’s met de lamellen zijn ook mooi en superscherp.
    Tot morgen…ik zal het vervoerbewijs uitprinten!
    Groetjessss…Ria.

  3. Dat is je goed gelukt Ank
    Prachtige foto’s ja zelfs een leerzaam log
    Gr.

  4. Poehee…..dat zijn er veel……wel heel mooie erbij. Hier zie ik dit jaar weinig vliegenzwammen. Ik kijk wel bij jou.🙂

  5. Vooral de laatste twee heb ik nog nooit zo gezien. Mooi om ze in alle stadia te zien.

  6. Wat een mooie super reeks is dit geworden.
    Ik heb bij je genoten, hier zie je ze amper de enige echte paddenstoel :-0

  7. vliegenzwammen in overvloed zo te zien bij jou Ank, mijn favoriete paddestoel om te fotograferen
    Heb er dit jaar nog maar een in de natuur gevonden, wel ander zwammen maar geen vliegenzwammen
    prachtige serie laat je hier zien, zoveel verschillenden stadia en details

  8. Hoi Ank,
    wat een geweldige serie van deze levenscyclus van de vliegenzwam.
    En er staan er nogal wat bij jou zie ik wel. Ik heb hier echt zitten genieten van
    deze schitterende serie. Vaak zie je alleen de vliegenzwammen op hun mooist maar
    jij laat het hele leven van deze mooiste onder de paddenstoelen zien.

    Groetjes, Helma

  9. Dat is je aardig gelukt Ank ! Plat op de buik voor je paddestoelenfoto’s ?

  10. Ank wat een mooie serie is dit de geboorte en het sterven van de vliegenzwam heb je prachtig in beeld gebracht.

    Frans

  11. Nee hoor, dan kom ik nooit meer overeind!! *lol* Ik heb gebukt danwel gehurkt😉

  12. Ja is mooi om te zien hoe de vliegenzwam zich uit zo’n bolletje ontwikkeld. Je moet ook altijd oppassen waar ze opkomen, dat je er niet op gaat staan.
    En de ondergang is ook bijzonder. Met zo’n treurig bijna vergaan exemplaar heb ik nog eens in de krant gestaan jaren geleden. Jammer dat ze zoiets niet meer doen. Een prachtige serie van de altijd weer mooie vliegenzwam! Voor de paddenstoelen of ergens anders met een laag standpunt vind ik het kantelbare scherm toch heel handig. Hoef je niet in het gras te gaan liggen! En idd wij komen anders niet meer overeind!!
    Groetjes

Geef een reactie

